Koen Burutati is de tuinkabouter die in december 2009 solliciteerde bij "de Houtstek", een particuliere tuin in Blijham. Wij, Ed en Thea, eigenaars van deze tuin, waren bijna in de verleiding gekomen op zijn sollicitatie in te gaan, maar gelukkig hebben we op tijd ingezien dat dit rampzalig zou zijn.
Zo af en toe krijgen we nieuwe berichten over Koen, via onze schoonzoon Pieter Roth, die Koen bij ons introduceerde.
Om de volgers van ons tuinblog www.dehoutstek.blogspot.com op de hoogte te houden van de correspondentie over Koen en eventuele nieuwe verwikkelingen, hebben wij dit nieuwe blog geopend.

zondag 25 april 2010

citroën DS




Op onze oprit bij de schuur staat tijdelijk een oude citroën DS familiale, in eerdere berichten over Koen kwam hij al ter sprake. Hij is van onze zoon Bram en stond hier te wachten tot deze zijn rijbewijs heeft. Dat rijbewijs komt er maar niet van - Bram reist tot nog toe bij voorkeur per vliegtuig - en Bram kan sowieso in Brussel deze auto niet goed kwijt. Dit lange wachten doet zowel de citroën als ons geen deugd en daarom staat hij inmiddels te koop. Zowel Bram als Pieter gaat het aan het hart deze old lady te laten verdwijnen. Vandaar van Pieter het voorstel voor een andere bestemming:

"Misschien kun je de DS ombouwen tot grasmaaier!? Dan heb je er nog wat aan. Wel lastig maneouvreren op de smalle stukjes tuin, ik kan me voorstellen dat Thea haar bedenkingen heeft. Als jullie open tuin hebben kan de DS bij slecht weer ook gebruikt worden om koffie met kruidkoek in te serveren, erg comfortabel! Je kunt er natuurlijk ook een kippenhok van maken, met luxe zachte stoeltjes voor Franse kippetjes. De haan kan dan op het stuurwiel gaan zitten om overzicht over zijn harem te houden en de claxon indrukken als het fout dreigt te gaan. En tenslotte kan de wagen ook nog een prima woning worden voor de familie Burutati, het is immers een Ds Familiale."

Waarop Ed reageerde: "De tuin is misschien wel aan te passen.
Een overdekte grasmaaier op luchtvering lijkt me wel wat, maar mocht Koen het idee hebben naar "de Houtstek" te komen dan stuur ik de mollenvanger op hem af!" (Toen na de winter de sneeuw in onze tuin gesmolten was, bood het grasveld een dramatische aanblik, vandaar dat wij een mollenvanger hebben ingehuurd.)

Pieter antwoordde:

"Koen wil de Houtstektuin graag aanpassen! Hij wil er niet nu meer een pretpark van maken (teveel weerstand tegen dat toch zo lucratieve plan) maar een voetbalveld, omdat drie van zijn zoontjes per se lijnrechter willen worden. Ik heb al gezegd dat ze volgens mij weinig kans maken, want met één turf ooghoogte is het moeilijk overzicht houden... Wellicht gewoon weer een rare gril van die kabouterkids, ze zijn èrg modegevoelig. Papa Koen is niet bang voor mollenvangers, hij heeft er al twee koudgemaakt in eerdere tuinbetrekkingen, omdat de mollen hem daarvoor ruimschoots betaalden met verse aardbeien, gegiste druivenpulp en dropsleutels!
Ik geef de familie Burutati wel weer een grote puntzak Engelse drop, in ruil voor het uit de buurt blijven van Oost-Groningen.

Groeten van Pieter"



Pieter in de DS

Koen blijkt dus nog steeds actief te zijn in Den Bosch. Het is een lastig heerschap, ik ben blij dat hij ver uit de buurt zit, en hopelijk blijft! Misschien moet de politie er weer aan te pas komen, hoewel dat vorige keer weinig uithaalde. Volgens mij houdt Pieter ze stiekem een hand boven het hoofd....
Toch nog maar even gereageerd naar Pieter:

"Dat lijkt me heel verstandig, Pieter. Wat een moorddadig ventje, die Koen. Hij komt op mij steeds meer als crimineel over. Zou je de politie niet weer eens moeten inschakelen? Overigens, hoe kwamen die mollen aan dropsleutels? Bij druivenpulp en aardbeien kan ik me wat voorstellen, maar drop?

groeten van Thea"

2 opmerkingen:

Lucas zei

moet de break ksoten?

Thea zei

Beste Lucas, de Break is inmiddels verkocht, zie het bericht van 4 mei